Verkkopankkimaksun saajan nimi tarkistetaan – tee näin
Verkkopankkimaksaminen muuttui 9.10.2025 alkaen. Muutoksen myötä pankit tarkistavat automaattisesti, vastaako ilmoitettu maksun saajan nimi tilinomistajan nimeä ennen maksun hyväksymistä.

Rosk’n Rollin nimi saattaa aiheuttaa hankaluuksia verkkopankkimaksuissa uuden käytännön myötä. Nettipankki saattaa huomauttaa, että:
- saajan nimi ei ole sataprosenttisesti oikea
- tilinumero ja saajan nimi eivät täysin vastaa toisiaan
- saajan nimi ei täsmää
- saajan nimi täsmää osittain.
Eri pankit ohjeistavat hieman eri tavoilla, miten maksun saajan nimen voi korjata. Kysy ensi sijassa neuvoa omasta pankistasi. Tarkista ensin, että olet kirjoittanut Rosk’n Rollin nimen oikein.
- Varmista, että Rosk’n Roll Oy Ab on kirjoitettu oikeanlaisella heittomerkillä, eli sillä, joka sijaitsee näppäimistöllä *-merkin alapuolella.
- Jos pankin järjestelmä ei hyväksy erikoismerkkejä, kokeile kirjoittaa yhtiön nimi kokonaan ilman heittomerkkiä (Roskn Roll Oy Ab).
Huomaathan, että verkkopankki tarjoaa mahdollisuuden omalla vastuulla jatkaa hyväksymään maksun, vaikkei vastaanottajan nimi olisikaan täsmälleen oikein.