Käytämme evästeitä (cookies) käyttäjäkokemuksen parantamiseksi ja käyttötilastojen keräämiseksi.
Jatkamalla sivuston käyttöä hyväksyt evästeiden käytön.

Lisätietoja

x
rr tyopaikat

Siistiä työtä ympäristön hyväksi

Rosk’n Roll tarjoaa työtä ympäristöalan näköalapaikalla. Jotta täytämme saappaamme, tarvitsemme esimerkiksi ympäristöalan asiantuntijoita, logistiikan, asiakaspalvelun ja viestinnän tekijöitä sekä tämän päivän jäteasemien ja -keskusten ammattitaitoista henkilökuntaa.

Reiluus ja ilo näkyy ja kuuluu.

Asiakasta ja työkaveria arvostava asenne kantaa jokaisessa työtehtävässämme. Me rosk’nrollilaiset olemme mitatustikin tyytyväisiä työhömme ja työnantajaamme. Työnilo ja huumori näkyvät meillä joka päivä! 

Työnantajan vastuu on muutakin kuin puhetta. Meillä annetaan tilaa tehdä työtä omalla persoonalla. Jokainen työntekijä on tärkeä: työhyvinvointi ja työnantajan vastuu meistä työntekijöistä näkyy arjessa käytännön tekoina.

Ympäristön osaajan ykköspaikka.

Toisissa tehtävissä ympäristöalan osaamista ja kokemusta tarvitaan jo valmiiksi, toisissa voit hankkia osaamisen meillä. Kaikissa työtehtävissä kehityt ja opit uutta. Alan osaajaksi voi myös opiskella eri tavoin: meiltä saat eväät, avun ja arvokasta työkokemusta.  

Avoimet työpaikat

Julkaisemme tällä sivustolla tiedot kaikista yhtiöissämme avoinna olevista työpaikoista. Voit jättää meille myös avoimen hakemuksen. Huomioimme hakemuksesi, jos sopivia työpaikkoja avautuu.

 

Työntekijätarinat

Siistiä työtä vaa'alla

Oskari Nymanin työssä parhaat puolet näyttäytyvät päivittäin. Kaksi parasta asiaa voi nimetä heti lonkalta: kohtaamiset asiakkaiden kanssa ja mielettömän hyvä työporukka.

Oskari2 pieni

 – Kyllä työn ehdoton ykkönen on tämä oma työporukka! Teemme tiimissä töitä joka päivä yhdessä. Olemme lutviutuneet tosi hyväksi tiimiksi, jossa työnteko sujuu mutkattomasti.

Työ ’vaa’alla’ eli pakettiautoa suuremmilla ajoneuvoilla tuotavien jätekuormien vastaanotossa Lohjan jätekeskuksessa rytmittyy portista saapuvien asiakkaiden mukaan.  

– Meille tuodaan esimerkiksi rakennusjätteitä, taloyhtiöiden talkoojätteitä ja erilaisia sekajätteitä. Katsomme näytöltä, mitä kuormassa on, ja sen jälkeen asiakas käy itse purkamassa lastin, Oskari kertoo.

Tulevaisuuden alalla

Työ jätteiden vastaanotossa ja koko toimiala on muuttunut paljon vuosien mittaan. Esimerkiksi kaatopaikalle ei enää sijoiteta juuri mitään, vaan kaikki jätejakeet lajitellaan.

– Iso osa työtä onkin ohjata asiakkaat lajittelemaan jätejakeet oikein, jotta jäte menee varmasti oikeisiin osoitteisiin edelleen hyödynnettäväksi.

Oskari tuli Rosk’n Rollille seitsemän vuotta sitten kesätöihin. Työura jatkui seuraavana kesänä ja sittemmin vakituisessa työssä.

Vuonna 2017 valmistui ympäristöhuollon ammattitutkinto työn ohessa oppien, oppisopimuksella. Koulutus oli hieno mahdollisuus kurkistaa muiden saman alan yritysten toimintaan ja tapaan tehdä töitä. 

– Koulutuksen anti on tullut käyttöön omassa työssä. Koulutus antoi paljon eväitä työn kehittämiseen täällä meillä.

Oskari on työssään paljon puhutun kiertotalouden ytimessä. Työstä on helppo löytää merkitys.

 – On hienoa, että meillä on tällainen jätehuolto olemassa. Olen omalta osaltani ylpeä, että olen täällä töissä tekemässä tätä tärkeää työtä, Oskari sanoo.

Asiakaspalvelija on Rosk'n Rollin iloinen käyntikortti

Rosk’n Rollin asiakaspalvelun asiakkaat ovat useimmiten puhelimen tai sähköpostin päässä, mutta hymy kantaa linjojenkin läpi. Paras palaute työstä tulee suoraan asiakkaalta.

Gia

– Nyt onkin juuri oikea hetki kysyä palautteista, sillä tämä tapahtui eilen! Asiakkaani totesi puhelun lopuksi, että onneksi sattui soittamaan minulle juuri tänään, pimeänä syyspäivänä. Hän sanoi tulleensa hyvälle mielelle, kun puhui minun kanssani. Kyllä tällainen palaute kantaa työssä! Rosk’n Rollin asiakaspalvelussa Porvoossa työskentelevä Gia Heikkilä hymyilee.

Asiakaspalvelun kokenut asiantuntija vaihtoi pitkäaikaisen työnsä pankissa Rosk’n Rollin asiakaspalvelutiimiin vuoden 2017 lopussa. Toiveena oli kiinnostava ja haastavakin asiakaspalvelutyö.

– Rosk’n Roll on sopivan kokoinen yritys. Johto on lähellä, ja jokaista täällä on helppo nykäistä hihasta. Minun on asiakaspalvelijana helppo etsiä ja saada vastauksia. Talossa ei ole titteleillä niin väliä, mikä on pienen yhteisön hyvä puoli.

Asiakkaat rytmittävät työn tahdin, eikä yksikään päivä ole samanlainen. Asiakaspalvelijat tekevät vuoroon hiljaista ja vuoroon ruuhkaviikkoa. Lisäksi on viikko, jolloin päivystetään puhelinta.

– Ruuhkaviikko on aika säpinää, koska silloin asiakaspalvelija vastaa puhelimeen ja hoitaa samalla asiakaspalvelun taustatöitä, Gia kertoo.

Hiljaisella viikolla asiakaspalvelija keskittyy hoitamaan sähköpostia, vastaa verkkosivuilta chatin kautta tulleisiin kysymyksiin ja tekee taustatyötä. Puhelin ei tällöin soi lainkaan, joten työn voi rytmittää omaan tahtiin.

Tärkeää työtä

Asiakaspalvelu on kuntalaisen ikkuna Rosk’n Rollin palveluihin – hänellä on mielessään jokin jätehuoltoon liittyvä kysymys tai ongelma, mistä hänellä ei ole tietoa.

– Parasta työssä on tietysti, saan asiakkaan kysymyksen ratkaistua. Totta kai siitä tulee itsellekin hyvä mieli.

Vuosi Rosk’n Rollilla on opettanut Gialle paljon, ja uutta tietoa tarttuu mukaan jatkuvasti. Työn arvostus näkyy myös talon sisällä.

– Kyllä se tunne on arvostus! Alusta asti täällä on välittynyt tunne, että työlläni on iso merkitys. Jo erinomainen ja huolellinen perehdytys kertoi, että minua arvostetaan, kun halutaan nähdä tämä vaiva minun eteeni.