Tietopankki

Rikkinäinen tai määräystenvastainen astia

Kuvaus

Jätehuoltomääräysten mukaan voimme toimittaa asiakkaalle vuokra-astia rikkinäisen, tai muuten määräystenvastaisen asian tilalle, jos asiakas ei vaihda astiaa kehotuksestamme huolimatta.
 (17 § kpl 9 Jos kiinteistön jäteastia on huomautuksista huolimatta jätehuoltomääräysten vastainen, jäteyhtiö toimittaa kiinteistölle vuokra-astian tai keskeyttää jäteastian tyhjennykset. Kiinteistön haltijalta veloitetaan taksan mukainen astiavuokra)

Työvaiheet

  • Kun TCS tulee ilmoitus rikkinäisestä, metallikaulusastiasta tai muuten määräystenvastaisesta astiasta, lähetetään asiakkaalle ongelmasta kirje/sähköposti. (huom. jos kuljettaja ei ole ilmoittanut mikä astiassa on rikki, kysytään asiasta seuraavalla tyhjennyksellä, ennen ilmoitusta)
    1. kirjeessä kerrotaan, että astia tulee vaihtaa ja jos eivät reagoi toimitetaan vuokra-astia.  Asiakkaalle annetaan aikaa vaihtaa astia seuraavaan tyhjennykseen tai n. 1 kk (tyhjennysväli ja päivät huomioiden).  Vanha astia otetaan mukaan pyynnöstä.
  • Lisää kuljettajalle kysymys onko astia vaihdettu/korjattu.
  • tee seuranta aktiviteetti määräpäivän jälkeiselle päivälle.
  • jos asiakas tai kuljettaja ei ole ilmoittanut astian vaihdosta, tee tilaus vuokra-astialle parin viikon päähän ja lähetä asiakkaalle 2. kirje.
    Tässä kirjeessä kerrotaan, että astiaa ei ole tietojen mukaan vaihdettu ja siksi toimitamme vuokra-astia. Muista lisätä vuokra palveluihin.
  • kuittaa aktiviteetti valmiiksi ja kirjaa toimenpiteet kortille.

Jos vuokra-astia on jo toimitettu ja asiakas sen jälkeen ilmoittaa hankkineensa oman, veloitetaan astian noutomaksu 29,99€

Prosessia varten kirjepohjat Vingossa ja sähköpostipohjat Horizonissa

  • Astia rikki 1 ja 2
  • Määräysten vastainen astia 1 ja 2
  • Metallikaulusastia 1 ja 2